Lato - stawy
Nowy Rok 2016
Nordic - Działkowa
Dzień Pracownika Socjalnego
Wycieczka do Wrocławia
Na polanie
Nordic listopadowy
Rajd rowerowy
Podsumowanie projektu
Rajd do ZOO

Sport

Trener Senioralny - Poznań

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

Marsz Po Zdrowie we współpracy z Fundacją AWF Poznań rusza już z drugą edycją- Trenera Senioralnego. Będą to darmowe, regularne zajęcia:

1. na świeżym powietrzu łączące Nordic Walking i różnego rodzaju treningi ogólnorozwojowe nastawione na:
- naukę prawidłowej techniki marszu Nordic Walking- tylko prawidłowa technika odciąża stawy, angażuje do pracy całe ciało i powoduje większe spalanie kalorii niż marsz bez kijów
- wzmocnienie gorsetu mięśniowego i zwiększające stabilizację stawów- by stawy były silniejsze, zdrowsze i przestały dokuczać
- ćwiczące zręczność, koordynację- by bez problemu radzić sobie z trudnościami dnia codziennego
- zwiększające wydolność i spalające tkankę tłuszczową- zalet zdrowej sylwetki nie trzeba tłumaczyć :)
- świetną zabawę i integrację! :)
2. Zajęcia na sali Zdrowy Kręgosłup. Jest to trening medyczny, charakteryzujący się ogromną prozdrowotnością i przeznaczony dla osób, które borykają się z różnego rodzaju problemami bólowymi oraz przeciążeniowymi spowodowanymi mało aktywnym trybem życia jaki prowadzą lub pracą w niewłaściwych wzorcach ruchowych. Łącząc zajęcia Zdrowy Kręgosłup z elementami Pilates, optymalizacją ruchów w stawach, technikami rozluźniania mięśniowo-powięziowego (głównie automasaż głęboki), wzmacniania gorsetu mięśni głębokich oraz posturalnych, równowagą, propriopepcją, stabilizacją na różnym podłożu oraz ćwiczeniami mięśni dna miednicy, stworzyliśmy swój autorski program przynoszący rewelacyjne efekty.
3. Zajęcia Aquaaerobik Gold, czyli gimnastyka w wodzie odciążająca stawy, wzmacniająca gorset mięśniowy, przywracająca odpowiednie napięcie mięśniZajęcia będą odbywać się w cyklu 10 tygodni, od 7 marca w każdy:
Nordic Walking
- wtorek o 9:00 (Lasek Dębiński), kontakt do trenera: Krzysiek 571328848, Michał 507320973
- wtorek o 9:00 (Rusałka), kontakt do trenera: Daria 782012991
- wtorek o 11:00 (Malta), kontakt do trenera: Krzysiek 571328848 Alicja 509474213
- czwartek o 10:45 (Żurawiniec), kontakt do trenera: Daria 782012991

Aqua aerobik Gold (basen Delfin, ul Dąbrowskiego 252)
- czwartek o 9:00- 10:00, kontakt do trenera: Helena 603728243

Zdrowy Kręgosłup
- czwartek o 10:45- 11:45 (Wilda), kontakt do trenera: Helena 603728243
- czwartek o 12:30- 13:30 (Klub Osiedlowy Korona, os. Bolesława Śmiałego 104), kontakt do trenera: Helena 603728243

Obecnie trwa nabór na zajęcia w okresie: 7 marzec- 15 maja
UWAGA! ze względu na indywidualne podejście do uczestników, liczba miejsc w grupie ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń u poszczególnych trenerów.

Zapewniamy:
- fachową opiekę trenerów i fizjoterapeutów
- bezpłatne wypożyczenie profesjonalnych kijów Nordic Walking, pasów i sprzętu na aquaaerobik
- ciekawe, urozmaicone i efektywne treningi
- świetną zabawę :)

--
do zobaczenia!
trenerzy MarszPoZdrowie
www.MarszPoZdrowie.pl
www.facebook.com/MarszPoZdrowie
tel: 881 213 509
Jolanta Cholewka

003

Marsz - NW

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

       Dzisiejszy marsz rekreacyjny z seniorami, było trochę ćwiczeń, śmiechu i zabawy. Pogoda dopisała nawet przez chwilę wyszło słońce.
Do zobaczenia w następny czwartek.
Jolanta Cholewka
20160218 144925 Burst01 20160218 141952

20160218 144246 copy  

 

Walentynki - Piła

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

      Dzień  zakochanych spędziłam  na II Koronie Wielkopolski  w  Pile. Marsz  na 5 i 10km NW,  odbył się na terenie leśnym  przy jeziorze Płotki.
Uczestników było bardzo dużo. Szliśmy wokół jeziora, droga była ładna, pogoda dopisała. W miasteczku zawodów, czekała na nas ciepła grochówka, kawa, herbata i ciasto. Były zorganizowane kąpiele morsów, zumba, pokazy capoeiry, fotobutka, krótki wykład przedstawicieli Pilskiego Muzeum Wojskowego z prezentacją strojów z okresu II Wojny Światowej.
    Po nagrodzeniu zwycięzców,  odbyła się aukcja charytatywna  i losowanie nagród. Pożegnaliśmy się  w wesołych nastrojach,  następne spotkanie w Olandii.
J.CH.

image.jpg0 image50SSYMY7 image.jpg9

 

 

Grudniowy spacer z kijkami

dwcho włącz . Opublikowano w Sport

   Piękny czwartkowy (10.12.2015) dzień grudniowy, chociaż krótki, zachęcał do wyjścia z domu. Tak więc grupa seniorów wybrała się na spacer z kijkami wokół jeziora. Nie ma zieleni, śniegu, ale ten szary krajobraz rozświetlało słońce, które "wędrowało" z nami i pożegnało wszystkich pięknym zachodem. Czyżby wróżyło to też słoneczny piątek? A może święta nie będą ani po wodzie, ani po lodzie, ale ze słoneczkiem ?

DW

 

grudniowy spacer 2 grudniowy spacer 1 grudniowy spacer 3 grudniowy spacer 4

Zawody Mikołajkowe

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

    5 grudnia 2015 r. odbyły się Zawody Korony Wielkopolskiej Nordic Walking w Lasku Marcelińskim w Poznaniu pt. Mikołajki organizowane przez grupę Marsz po Zdrowie.
    Na starcie stanęło 300 osób, w wieku od 9 do 80 lat, trasa marszu liczyła 5 i 10 km. Było bardzo kolorowo i wesoło. Od godz. 9.00 odbywały się
zapisy w biurze zawodów, tam dostawaliśmy numerki, chipy, małe świąteczne ciasteczka i pierniczki. Na twarzach malowano nam różny makijaż,
zdecydowałam się na czerwoną śnieżynkę. Wspólną rozgrzewkę w rytm muzyki przeprowadziły trenerki z marszu po zdrowie, w przebraniu elfa i śnieżynki. Wystartowaliśmy o godz. 11.30, rywalizacja była duża, po drodze spotykaliśmy sędziów, którzy nas oceniali, pilnowali prawidłowego chodzenia i dodawali otuchy.  Na mecie witano nas głośno, zawieszano medale, była gorąca herbata i napoje. Ci, którzy wygrali otrzymali dyplomy i statuetki. Najlepsza drużyna Pleszewskie Kije otrzymała duży puchar.
    Potem był wspólny posiłek, tańce, Zumbę prowadziła śnieżynka Arleta. W czasie imprezy prowadziliśmy zbiórkę żywności i innych akcesoriów dla zwierząt. Impreza zakończyła się o godz. 15,00 wspólnym zdjęciem zawodników i trenerów. Pożegnaliśmy się do następnych zawodów, które odbędą się w lutym w Pile, pod hasłem Walentynki.

J.CH.
12347860 911654225591011 5723138278995499561 n 20151205 104705 Burst03 20151205 141518

Z kijkami przez swarzędzkie osiedla

dwcho włącz . Opublikowano w Sport

   Zimny listopadowy poranek nie zniechęcił koleżanek i wybrały się na spacer przez osiedla Kościuszkowców, Czwartaków, ulicami Zamkową, Św. Marcin do jeziora i dalej... Liście już opadły, tylko wierzby przypominają o odchodzącej jesieni. Trochę gimnastyki, śmiechu i wszystkim zrobiło się ciepło... zapraszamy do wspólnych wędrówek.

DW

z kijkami 1 z kijkami 2 z kijkami 3 z kijkami 5

Listopadowy spacer z kijkami

dwcho włącz . Opublikowano w Sport

   Zimny wtorkowy poranek, oszronione samochody, na trawie ślady mrozu, który też postrącał wiele liści z drzew. Ale po porannej mgle wyjrzało słońce, ociepliło się i zrobiło się pięknie. Korzystając z takich chwil, po krótkiej rozgrzewce wyruszyłyśmy na kijkowy spacer wokół jeziora. Spotkałyśmy rodzinę łabędzi, które - wiosną, takie malutkie - wygrzewały się na słońcu, a teraz płynęły majestatycznie za swoim rodzicem. Wszędzie pełno liści, tworzących szeleszczący dywan, jeszcze kolorowe drzewa, przede wszystkim żółte, mało już zieleni i czerwieni, gdzieniegdzie widoczne czerwone owoce dzikiej róży, jarzębiny, tzw. rajskie jabłuszka, w ogródkach resztki kwiatów. Listopad też może być piękny, życzyłybyśmy sobie - oby taki był jeszcze przez wiele dni.

DW 

kije listopad 1 kije listopad 3 kije listopad 2 kije listopad 6

Zajęcia nordic walking

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

   29 października o godzinie 14-tej ruszyły pierwsze zajęcia nordic walking, pod okiem Małgosi. Spotykamy się na pl. Niezłomnych w Swarzędzu w każdy czwartek. Dzisiaj, po krótkiej rozgrzewce, ruszyliśmy w stronę jeziora, w kierunku Cybiny, doszliśmy do Gortatowa i zawróciliśmy  w drogę powrotną.
   Było miło i wesoło, niektórzy zmęczeni po wczorajszym balu ale dali radę. Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy lubią chodzić na długie trasy, w każdy czwartek, wskazane mieć ze sobą małą buteleczkę wody, nie dajmy się jesieni, to też piękna pora roku.
JCH
20151029 145311 Screenshot 2015-10-29-17-09-11 20151029 143607

Zawody Nordic Walking Seniorów

jolanta.ch włącz . Opublikowano w Sport

30 sierpnia br. odbyły się I Zawody Nordic Walking dla Seniorów nad jeziorem Rusałka w Poznaniu. Organizowane przez Polską Federacę Nordic Walking, Familijny Poznań i Rusałka Sama Frajda.
Były zapisy, dostaliśmy numery startowe i chipy, które mierzyły naszą prędkość. Zawody rozpoczęły się rozgrzewką, ustawienie na starcie, wg grup 49+ (59 kobiet i mężczyźn), następnie seniorzy 60+. Wystrzał z pistoletu i START. Trasa biegła wokół jeziora Rusałka. Długość to 2 i 5 km. Ja wybrałam tą dłuższą, było ciężko, rywalizacja duża ale doszłam do mety.
Pucharu niestety nie zdobyłam, ale warto było sprawdzić swoje możliwości, poznać wielu wspaniałych ludzi. Na koniec imprezy był ciepły posiłek, napoje, wspólne zdjęcia, nagrody i drobne upominki. W przyszłym roku spróbuję znowu.
J.CH.

21218885671 6fd9b2eb78 z 21184755156 89f6d6b9a3 z 21211130675 d10fe271d8 z

Z naturą za pan brat – piknikowy nordic walking

MT00 włącz . Opublikowano w Sport

   W dniu 17.08.2015r. 30 uczestników Miejsko – Gminnego Ośrodka Wsparcia oraz Klubów Młodych Duchem wzięło udział w marszu nordic walking. Pogoda sprawiła nam miłą niespodziankę. Piknik rozpoczynaliśmy w kroplach deszczu rozgrzewką na placu Niezłomnych. Towarzyszący nam aplauz przechodniów dodał nam energii. Ruszyłyśmy na długi spacer z kijkami, który był urozmaicony instruktażem z technik nordic walking. W trakcie przemarszu miałyśmy jeszcze coś dla ciała – drożdżówki i smaczne jabłka z działki Janeczki. Docelowym miejscem naszego rajdu było wspólne pieczenie kiełbasek przy ognisku na polanie w Zielińcu. Słowami biesiadnych piosenek oddałyśmy nastrój i radość z przebywania razem.

Uczestnicy z Klubów Młodych Duchem

z-naturą-za-pan-brat2 z-naturą-za-pan-brat1 z-naturą-za-pan-brat3

Co robić, by jazda na rowerze była przyjemna i zdrowa

MT00 włącz . Opublikowano w Sport

Kolor roweru ma znaczenie, ale znacznie ważniejsze jest to, czy sprzęt jest w pełni dostosowany do naszych potrzeb. Właściwa postawa podczas jazdy gwarantuje nie tylko wygodę, ale zmniejsza ryzyko kontuzji. O tym, jak dobrać rower, jak się przygotować do sezonu po długim zimowym lenistwie, o zasadach doboru stroju informacje poniżej:

 

Na co należy zwrócić uwagę przed pierwszą, wiosenną przejażdżką? Czy rower po zimie wymaga przeglądu?

Tak. Rower wyciągnięty z piwnicy nie zawsze nadaje się od razu do jazdy. Trzeba sprawdzić, czy ma sprawny napęd, sprawdzić łożysko kierownicy, łożysko osi korbowodu, łożyska kół. Powinniśmy się upewnić, czy koła są należycie wycentrowane. Następnie należałoby bezwzględnie wymienić linki z pancerzami. Niewiele to kosztuje, a znacznie poprawia pracę przerzutek. Powinno się to robić przynajmniej raz w roku. Warto także sprawdzić długość łańcucha, który się rozciąga. Wymiana łańcucha w odpowiednim czasie uchroni nas przed wymianą kasety, co jest konieczne, gdy używamy jednego łańcucha zbyt długo. Należy też sprawdzić, czy w ramie roweru nie zalega woda. Najlepiej jest wyjąć sztycę i sprawdzić, czy się rusza, bo czasem potrafi się zespolić z ramą.

Aby nie mieć problemów z ogumieniem, dobrze jest zdjąć oponę, wyjąć dętki i upewnić się, że nie skleiła ich woda. Po zdjęciu opony i odklejeniu dętki warto użyć magnezji, by podczas hamowania przesuwająca się opona nie przesuwała ze sobą sklejonej dętki. Bezwzględnie należy także wyregulować hamulce i przerzutki.

A na co zwrócić uwagę, gdy chcemy kupić rower? Powinien być dopasowany do budowy ciała, upodobań?

Można skorzystać z tzw. bike fittingu czyli precyzyjnego dostosowania roweru do własnych potrzeb. To coraz popularniejsza usługa, która wykorzystuje m.in. wiedzę fizjologiczną. Chodzi o to, by na rowerze było wygodnie, jazda na nim była wydajna, a pozycja aerodynamiczna. Jednocześnie dba się o to, by podczas jazdy zminimalizować wystąpienie kontuzji. Idealne dopasowanie roweru jest bardzo ważne dla osób, które trenują na poważnie. Jeżdżąc rekreacyjnie musi nam być na rowerze przede wszystkim wygodnie. Warto tylko sprawdzić, czy  mamy dobrze ustawione siodełko oraz przed ewentualnym zakupem nowego roweru sprawdzić, jak dobrać rozmiar ramy. Pomoże w tym sprzedawca w sklepie rowerowym. Niektóre firmy rowerowe mają na swoich stronach internetowych konfigurator doboru roweru.

Czym charakteryzuje się rower dla kobiety, a czym dla panów?

Kobiety najczęściej zwracają uwagę na kolor, co także jest istotne, bowiem przyjemność z posiadania roweru jest bardzo ważna. Do jazdy rekreacyjnej paniom polecam rower komfortowy i zwrotny. Ponadto ważne jest, by był dostosowany do terenu, po którym najczęściej będziemy jeździć. Jeśli miałby być odpowiedni na różne warunki, należy zapytać fachowca, jak pogodzić różne potrzeby. Pamiętajmy, że im wyższa jakość wykonania roweru, tym większa przyjemność użytkowania. Może się okazać, że jeździmy sprawniej technicznie niż się spodziewaliśmy, bo rower jest sprawny i ma wysoką jakość.

Jaki ubiór zapewni przyjemność z jazdy w różnych warunkach pogodowych?

Ubiór jest niezwykle ważny dla zapewnienia komfortu na rowerze. Warto zainwestować i w strój i w buty. Do wyboru są buty przeznaczone do chodzenia z możliwością jeżdżenia lub tylko do jeżdżenia. Musimy dobrać takie, które będą nam potrzebne. Potrzebne będą także dobre skarpetki, w których skóra będzie oddychać. Kolejny element to spodenki z wkładką. Im bardziej będzie chłonna i elastyczna, w tym lepszych warunkach będzie pracować nasza skóra. Istotne są również szelki w spodenkach, które utrzymują je, a właściwie wkładkę, w odpowiednim miejscu podczas jazdy. Koszulek do wyboru jest wiele, na każdą pogodę: to bezrękawniki, koszulki z krótkim rękawem, do których można też osobno założyć rękawy, bluzy z długim rękawem, przeciwwietrzne peleryny.

Ważne, by ubierać się na cebulę, by w każdej chwili być gotowym do zdjęcia lub założenia części garderoby, jeśli aura się zmieni. Należy też pamiętać o okularach. Polecam modele, które doskonale działają i w słońcu, i w cieniu. Ważne jest, by były one dopasowane do kształtu twarzy, nie parowały nadmiernie i nie zsuwały się. Indywidualną sprawą jest także dobór kasku. Jeśli ktoś bardzo się poci, będzie potrzebował lepiej wentylowanego kasku. Najważniejszą rzeczą jest dobrze radzić sobie z wilgocią. To podstawa zarówno jeśli chodzi o deszcz jak i słońce. W gorący dzień można założyć bezrękawnik, znacznie poprawia się wtedy chłodzenie organizmu, dzięki odsłonięciu tętnicy ramiennej.

Czy po długiej zimie, kiedy preferowaliśmy głównie leżenie na kanapie zamiast aktywności fizycznej, można od razu wsiąść na rower i przemierzyć np. 10 kilometrów? Jak przygotować się do dłuższej wyprawy?

Żeby przygotować się na duży wysiłek, warto rozpocząć trening ogólnorozwojowy. Bardzo polecam zacząć od basenu i przebieżek w terenie, żeby się przyzwyczaić do wysiłku na zewnątrz. Można też zacząć od jazdy na rowerze np. w klubie fitness. Jeśli przygotowujemy się do większej wyprawy i pozostał do niej miesiąc, obudzimy w tym czasie organizm. Każda aktywność w ramach przygotowania do wyprawy pozwoli wyruszyć w nią z wyższym poziomem wytrenowania.

Warto także przygotować się do jazdy z sakwami, które są niezbędne na dłuższą wyprawę. Aby to zrobić, należy wpierw trenować na rowerze bez obciążeń, później z sakwami, następnie z sakwami lekko obciążonymi, a na koniec z przygotowanymi tak jak na wycieczkę. Ważne, by stopniować wysiłek i nie postępować raptownie. To nieprawda, że rzucenie się na głęboką wodę nauczy nas pływać. Podobnie jest z rowerami. Jazda rowerem to sport dla osób w każdym wieku. Ja mam 50 lat i dużo trenuję. Oczywiście jeśli jesteśmy starsi, musimy pamiętać o naszych nawykach ruchowych, przyzwyczajeniach. Trzeba spokojnie przygotować organizm do tego typu aktywności ruchowej, jeśli wcześniej stroniło się od jazdy na rowerze. Natomiast jeśli ktoś wcześniej kiedykolwiek trenował, organizm bardzo szybko to sobie przypomni. Mięśnie pamiętają wysiłek. Jeśli obudzimy go na nowo, ale bez „szarży ułańskiej”, będzie dobrze.

Jazda na rowerze to nie tylko zdrowy, ale i przyjemny sposób na wspólne spędzanie czasu.

Agnieszka Usiarczyk

Co zrobić jazda Co zrobić jazda rower Co zrobić budowa roweru

Logo Projektu

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej