Lato - stawy
Nowy Rok 2016
Dzień Pracownika Socjalnego
Wycieczka do Wrocławia
Na polanie
Nordic listopadowy
Rajd rowerowy
Podsumowanie projektu
Rajd do ZOO
Sfajki1

Most kanałowy

MT00 włącz . Opublikowano w Turystyka

   Widzieliście kiedykolwiek rzekę nad rzeką? Nieprawdopodobne - wodny most - co za dzieło!

   W lipcu 1998 roku niemiecki minister transportu Matthias Wissmann położył na brzegu Łaby koło Magdeburga symboliczny kamień węgielny pod budowę największego na świecie skrzyżowania dróg wodnych. Ponieważ prowadzone w latach 30-tych prace zostały wstrzymane w czasie II wojny światowej, a komunistyczne władze byłej NRD nie były zainteresowane kontynuowaniem inwestycji łączącej Wschód z Zachodem, most kanałowy na wiele lat stał się ostatnim brakującym ogniwem w połączeniu Kanału Śródlądowego (Mittellandkanal) z kanałem Łaba-Hawela (Elbe-Havel-Kanal).

   Do projektu powrócono po zjednoczeniu naszych zachodnich sąsiadów w 1997 roku. Wtedy powstanie akweduktu uzyskało status krajowego priorytetu i dzięki temu udało się go ukończyć w ciągu sześciu lat. Otwarcie miało miejsce w październiku 2003 roku, a całość kosztowała 500 milionów euro pochłaniając przy tym 85 tysięcy ton stali i 600 tysięcy kubików betonu.

   Długość konstrukcji wynosi 918 m - z czego 228 m znajduje się nad wodą - a 690 m biegnie nad lądem. Pozostałe wymiary wynoszą odpowiednio: szerokość 32 m, a głębokość 4,25 m.

   Wykonanie tego ogromu prac było potrzebne, aby skrócić długość podróży z 12 kilometrów do niecałego kilometra. Nie tylko w nadłożonych kilometrach tkwił problem, bowiem poważne utrudnienie powodowały także niskie stany wody w Łabie, które doprowadzały do okresowych przerw w żegludze lub czyniły ją możliwą tylko dla statków i barek o niskiej ładowności.

MT

Magdeburg kanał Magdeburg most wodny Magdeburg-Water-Bridge-Germany

Logo Projektu

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej